El brazo empresarial de una ONG
SEMTA (Servicios Múltiples de Tecnología Apropiada) es una institución privada de desarrollo social, sin fines de lucro, que trabaja desde marzo de 1980 con propuestas que apuntan al desarrollo sostenible de los sectores populares rurales y urbanos de Bolivia.
Copyright: | © CINER | |
Quelle: | E & D 4 (Agosto 1993) (August 1993) | |
Seiten: | 3 | |
Preis inkl. MwSt.: | € 0,00 | |
Autor: | Ing. Augusto Rocha C. | |
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Entwicklung eines sektoralen Ansatzes zum Aufbau von nachhaltigen Abfallwirtschaftssystemen in Entwicklungsländern vor dem Hintergrund von Klimawandel und Ressourcenverknappung
© Eigenbeiträge der Autoren (8/2012)
Der Aufbau von Abfallwirtschaftssystemen steckt in den meisten Entwicklungs- (EL), Transformations- (TL) und Schwellenländern (SL) noch immer in den Anfängen. Obwohl bereits etwa seit den 70er Jahren die internationalen Geber Anstrengungen zur Entwicklung umweltverträglicher Entsorgungssysteme in den EL unternommen haben, sind die erreichten Ergebnisse bisher eher ernüchternd.
bifa-Text Nr. 56: Entsorgung gefährlicher Abfälle in Bayern. Eine ökobilanzielle Analyse mit Kostenbetrachtung
© bifa Umweltinstitut GmbH (3/2012)
Im Auftrag des Bayerischen Staatsministeriums für Umwelt und Gesundheit (StMUG) hat die bifa Umweltinstitut GmbH (bifa) 18 in einer Vorstudie ausgewählte gefährliche Abfälle in einer Ökobilanz betrachtet. Ziel war die Schaffung einer Grundlage zur Bewertung der ökologischen Wirkungen der Entsorgung gefährlicher Abfälle in Bayern und zur Identifizierung von Optimierungsansätzen.
The Influence of Chinese Climate Policy & Law on Africa
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (12/2010)
The economic influence of China on Africa has been apparent for some time, has this influence spread into the sphere of climate policy and law? This article considers the development and implementation of Chinese climate change policy and law and whether lessons can be drawn from the Chinese experience and be effectively applied to African countries. The analysis is made against the backdrop of development in China and Africa, Chinese development efforts and co-operation with African countries, and takes into account the wide differences in the levels of economic and social development of those countries.
Energía para la salud en Mozambique
© Editorial OMNIMEDIA S.L. (11/2009)
De los ocho Objetivos de Desarrollo del Milenio (ODM) establecidos por la ONU para su cumplimiento en 2015, ninguno hace referencia a la energía. En cambio, existe una clara relación entre el índice de desarrollo humano[1] de un país y el acceso a la energía de los habitantes de éste, hasta el punto de que el acceso a un mínimo de energía es uno de los elementos que hará posible el cumplimiento de estos objetivos.
ARE DEVELOPING COUNTRIES READY FOR FIRST WORLD WASTE POLICY INSTRUMENTS?
© IWWG International Waste Working Group (10/2007)
A number of policy instruments exist for achieving waste and pollution control, including command-and-control instruments; economic or market-based instruments; voluntary agreements; and information-based strategies (Perman et al., 2003; Sterner, 2003). Commandand- control instruments involve direct regulation and rely primarily on the application of regulatory instruments, such as standards, authorisations (licences/permits) and land-use controls. Environmental regulation is a relatively young approach to waste and pollution control, with most environmental legislation having been passed in the past 20-30 years in developed countries, and even more recently in developing countries (Goodstein, 2002). South Africa is no exception, with the majority of its environmental legislation having been passed in the last ten years.